torsdag 2 juni 2011

Torsdagen den 2:e Juni 2011

Jaha, då gick tiden så där fort igen så man knappt hinner med, när jag väl haft tid att sitta vid datorn , ja då har det inte gått att komma in på bloggen, irriterande. Detta har gjort att jag tyvärr inte kunnat vara ut och kommenterat i allas fina bloggar som jag läser, men jag ska göra nya försök idag!
Idag är det ledig dag så skönt, precis vad jag behövde och nu på morgonen är vädret ljuvligt!
Hade vi varit på ön nu hade vi säkert firat Gökotta nu, varit ute vid vattnet tidigt och haft matsäck med och lyssnat på om vi kunde höra den omtalade fågeln? Bland våra bekanta här i Skåne är knappt ingen som vet vad Gökotta är, har ni denna företeelse hos någon av er andra?

I år har jag hittat en ny favorit ur pelargon familjen. Den heter Karen och är ljus rosa till lite vit i kronbladen, stjälkarna är mörka när de kommer och blir ljusare med tiden.



Jag hoppas ni alla får ett härligt slut på denna vecka och en lång skön helg!
Här blir det stranden Lördag till Måndag, minsta dottern spelar Beachhandboll, så jag håller tummarna för fint väder, ingen storm eller regn!

MVH

Ulrika

16 kommentarer:

  1. Jag har hört göken iår, och här i Värmland har vi gökotta. Fast det var längesen jag var på en sån, men hör göken gör jag ofta. Så fin färg på din pelargon, det var en ny sort för mig också.
    Ha en härlig långhelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Kul att du tittade in hos mig :)

    Jo, visst kan man lugnt påstå att jag har ett 'svenskt' hem på andra sidan jorden. Hade med mig en hel del, men mycket är inhandlat på eBay och IKEA under mina 10 år här. Sedan jag flyttade hit har jag blivit mer svensk än innan ;)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika
    Tack för din fina kommentar på bloggen.
    Vist är det frustrerande att inte kommentera... men har nu fått veta att man ska ta bort markeringen på "Fortsätt vara inloggad", så, nu kan jag göra det.
    Men, nu går det inte att göra nya inlägg... försökte hela kvällen i går, men icke.

    Gökotta använder vi även här, det är tidigt på morgonen.
    Kul med nya fina färger på pelargonierna, de kan man bara inte få för många av.
    Hoppas ni får sol, och håller tummarna för dotterns lag.

    Kramar Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du hittade in till mig för nu hittade jag ju in till dig med;)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Önskar dig oxå en underbar helg!! Här hade vi gökotta idag:)) Fantastisk pelargon:)) Kram på dig...kan ju säga att vädret är fantastiskt i Blekinge oxå;)))

    kråke (kråkanslottetokrusidullerna)

    SvaraRadera
  6. Vildsvin alltså?! Usch! Förstår att du är lite rädd för dem. Skönt att de försvann.
    Gökotta är inget jag firat eller vad man skall kalla det. Låter mysigt.
    Ha nu em skön helg på stranden! Och hoppas att det går bra för dottern!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hallojsan!
    Näää, ingen gökotta här vad jag vet. Visste inte ens vad det var för något. :)
    Det var en väldans fin färg på pelargonen. Rosa och vita pelargoner är så vackert!
    Mia har vi på foder tills hon fyller fem år då hon övergår i vår ägo. Ja, "pappan" är verkligen superfin och trevlig.
    Här hålls även tummarna om fint väder i helgen. Inte så kul att titta på en hundutställning utomhus i regn.
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilken fin pelargon du har hittat. Den sorten känner jag inte till sen innan. Vad bra att du hittade till Änglalund:).Jag ska dit en runda i dag. Det låter mysigt med stuga vid hamnen, är det småbåtshamnen?

    Gökotta har jag varit på en gång när jag var liten men sen har det aldrig blivit av, det är faktiskt mysigt.
    Det verkar ju lovande med vädret hittills hoppas det håller i sig.
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    Kram Frida/my shabby room

    SvaraRadera
  9. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Vakre pelargonier du har, det er blitt en av mine favoritt blomster også.
    Ønsker deg en riktig god helg!

    SvaraRadera
  10. Hej Ulrika!
    Gökotta har jag nog varit på någon gång för länge sedan.
    Det var en fin pelargon och lite annorlunda.
    Hoppas att det gick bra i beachhandbollen.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Vilket elände Ulrika. För mej har bloggen fungerat, nästan "prickfritt" sen jag tog bort markeringen på Alltid inloggad.
    Det är inget att göra åt, men det är så trevligt med dina kommentarer, alltid så goa.
    Vad kul att du har hittat mina smycken, ända där nere...

    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com

    SvaraRadera
  12. Jättesöt pelargon, jag gillar ovanligare sorter, även om de inte är så lätta att få tag i här hos oss.
    Gökotta tror jag inte jag hört om förr, men det verkar ju vara ett bra sätt att ta sig upp ur sängen tidigt!

    Ha en fin fortsättning på veckan!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Gör nu ett TREDJE försök att skriva till Dig.......tekniken alltså....!

    Tack för Dina kommantarer i min blogg. Jag har nu äntligen kommit igång igen efter att sörjt Yatzy (och fortfarande gör) och att han inte finns hos mig längre. Saknaden är stor, för att inte säga enorm. Han var alltid med mig, jag tror att om jag hade satt en virknål i hans tass hade han kunnat virka!! Okej då, kanske inte ....men nästan i allafall!

    Kan vi inte ta en fika en dag? Jag har en bunt med tidningar som Du kanske vill ha? Tycker att det är synd att kasta dem när bara jag har läst dem....Bl a är det några trädgårdstidningar i högen.

    Hoppas allt är bra med Dig, har saknar Dina inlägg. Kramis, Ingela

    SvaraRadera
  14. Hej Ulrika! Vill bara titta in och önska dig en trevlig midsommar!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  15. Kikar in en snabbis.
    Hoppas ni hade en trevlig midsommar!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  16. Tack för din kommentar, det är roligt att du kikar in.
    Var rädd om dig
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera