måndag 23 maj 2011

Måndagen den 23:e Maj 2011

Hej på er!
I helgen har vi varit på ön igen, så underbart,solen har skinit, fåglarna kvittrat och jag och mannen i huset har jobbat hårt. Vi har fått så mycket gjort, äntligen har vi köksfläkt, lister runt alla dörrar och golv, sista köksskåpen på plats, tyvärr så kan jag inte visa bilder för kameran den blev kvar hemma av misstag, kommer att bli mycket fotograferande nästa gång i stället.


Lite Liljekonvaljer fick följa med hem, och nu står de här på bordet och doftar så ljuvligt!


På vägen upp så gjorde jag ett fynd, ringde på en annons på Blocket och killen som sålde var hemma, så vi körde inom och köpte ett Ek linneskåp av honom, med en oval fasettslipad spegel, så fint!
I sovrummet i stugan har vi gamla ek möbler, så detta passade perfekt och så mycket det gick in i detta lilla skåp, sånt gillar jag!

Ha nu en underbar vecka ni alla där ute!

MVH

Ulrika

6 kommentarer:

  1. Mmm, vilken doft, kan känna det ända hit...
    Det är kul att fixa och dona, och få till det som man vill.
    Vilken fint ek skåp du köpt dej, ("låter" så på beskrivningen), och att det går in mycket, är extra +, tycker att man alltid har för lite skåp.

    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Liljekonvaljer är så fint, jag har inte plockat några än tyvärr. Jättefina ljusstakar har du på bordet också. Och på ön är vi ensamma, den är inte så stor, som en jättestor båt.... Finns fler öar i sjön, men det är inte alla det är hus på. Vi har varken el eller vatten så det är väldigt spartanskt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika.. Vad skoj med linneskåpet, alltid roligt att fynda :) Visst är det en underbar tid nu när man kan plocka in liljekonvaljer & syrenkvistar, jag fullkomligt älskar doften av dessa ljuvliga blommor! Du undrade om loppisladan i Blekinge.. Vet faktiskt inte vad det heter stället, var inget vi tänkte på.. Vi körde till Holmsjö & där stod en skylt med Loppis 5km. Det är inget jag rekommenderar att besöka! Var endast en vägg med pryttlar/skräp, inget inne i ladan..
    Visst är det roligt att sälja på loppis :) Jag & en vän ska till brunnsparken den 12:e juni o sälja, ska bli kanon kul. Önskar dej en fin vecka! Kram
    Ps. Syrensaften var god ;)

    SvaraRadera
  4. Så flott med liljekonvaller. Nydelig, liten bukett på kjøkkenbordet ditt. Fint kjøkken du har. Har sett nedover i bloggen din, funnet mye fint. :) Takk for hilsen hos meg.

    SvaraRadera
  5. Har inte gått att skriva innan, ser bra ut!

    SvaraRadera
  6. Härligt med liljekonvaljer! Hos oss håller de också på att slå ut nu.
    Låter härligt med skåpet du fyndade på blocket! Jag letar efter ett vitt klädskåp med ovala speglar till sovrummet...

    Kram, Nicole

    SvaraRadera