söndag 1 maj 2011

Söndagen den 1:a Maj 2011

Vilken underbar morgon, fåglarna kvittrar och solen skiner, energi nivån i kroppen är på topp!
Det blir frukost ute idag, så skönt att ta med koppen ut och sitta i solen och lägga upp fötterna och känna att man är ledig. Här hemma har vi hunnit med mycket i helgen, mannen i huset har fyllt år och så var det Valborgsfirande, tur man har diskmaskin, tycker det tar tid att diska alla glas än då.
De nya gardinerna har kommit på plats och fönsterna putsade.


Fick rulla in lite av texten när man har små fönster, men det blev så ljust och skönt här hemma nu, behövde lite ljus terapi kändes det som.


Det var min ena väninna med stort hjärta, bra smak och stor bil som hittade dem till mig när hon var på besök på det stora varuhuset i Ullared. Jag blev så glad, de passade mig perfekt och jag hade just nu inte tid att sätta mig och sy några nya gardiner.


En av mina stolar är färdig målad, nu ska jag bara knåpa ihop ett liten överdrag och måla den andra, som jag nu äntligen har hittat på en annan vind ute i uthusen. Den som letar han finner stämmer bra här hemma!


Denna underbara kornnisch hittade jag på loppis för ett tag sedan och nu har den hamnat rätt, den fick komma upp i sommar stugan i sovrummet, och där ifrån blir det mer bilder i sommar.

Ha nu en underbar söndag och början på ny vecka!

MVH

Ulrika

12 kommentarer:

  1. Hej Ulrika!
    Ja vilken härlig morgon det är idag.fast här är det för kallt att sitta ute och äta frukost.
    Ser att du har samma gardiner som jag,visst är dom ljuvliga.Fast jag hittade inte mina i Ullared.
    Dit ska jag förresten till helgen,vi har hyrt en stuga med goda vänner och ska stanna hela helgen och mysa och äta god mat.
    Vad gullig du är som samlar ägg till mej.
    ha en riktigt skön söndag,och en fin start på veckan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken tjusig gardin "vill också ha" :)
    Ullared ja, det är kanske värt ett besök och en ca 40 mil enkel resa...!
    Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Tack för din kommentar & vad roligt att du hittade till mig :) Jätte mysig blogg du har!
    Här kommer jag kika in fler gånger.
    Sköt om dej! Kram Tilda

    SvaraRadera
  4. Grattis till din man i efterskott, och tack för din fina grattishälsning. Hade mina skor ca 30 minuter, sen blev det sandaler! Så fina gardiner, hissgardiner är så snyggt. Och så släpper dom in så mycket ljus, jättefint blev det. Helgen snart över och nu väntar en vanlig vecka.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilka fina gardiner! Dem såg jag inte på Ullared när jag var där i mitten av april. Skam! De är ju jättevackra! Kul! Snäll vän du har.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för tipset ang syrenkvistarna och för dina gulliga ord om min blogg! :)
    Det är så kul att hitta nya bloggar.
    Här kommer jag att tassa in igen!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Låter som om ni har haft en härlig helg! Jättefina gardiner, får kanske ta en tur till Ullared jag har inte varit där på många år.
    Hoppas du får en trevlig vecka!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad roligt att du hittade min lilla blogg =) Såklart får du länka till mig, det blir jag jätteglad av!

    Så vackra saker DU visar, jättemysigt & harmoniskt hem ni har! Hit kommer jag gärna igen =)
    Ha en toppendag! Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig blogg du har !!
    Gardinerna är ju jättefina gillar sånna där som man rullar upp och knyter !
    Tack för kommentaren inne hos mig och välkommen åter !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  10. ps- ja självklart är det ok att länka :)
    Ha en trevlig vecka- här snöar det?!

    SvaraRadera
  11. Bilden på min header är faktiskt arrangerad. :) Det tog ett tag att få upp hundarna i soffan eftersom dom vanligtvis absolut inte får vara där. Efter jag lyckats locka upp dem så tog det ytterligare en stund att få dem att ligga avslappnade innan jag kunde ta en bild. :)
    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Gardinen är jättefin, sån tur att du har en väninna som vet precis vad som passar hos dig!
    Här har det inte varit så varmt att man kunnat äta frukost ute direkt (minusgrader alla nätter än), men till helgen ska det visst bli varmt (hoppas, hoppas!!).
    Stolen är jättefin.

    Ha en fin helg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera