torsdag 28 april 2011

Torsdagen den 28:e April 2011



Hej på er, jag hoppas att ni alla har haft en underbar Påsk!
Min blev inte som planerat, i fredags när mannen kom hem från jobbet ville han åka upp till stugan och fira Påsk och det lätt rätt skönt, så vi packade bilen och körde!
Så underbart att vakna på morgonen och känna havsluften!! Jag kom upp tidigt och gav mig ut på en cykeltur på ön och därifrån ska ni få se lite bilder. 
Detta är mitt Paradis på jorden och det ligger i Karlskrona skärgård och ön är Tjurkö!

Bron över till ön, ön på andra sidan heter Sturkö

I och med att jag var först uppe fick jag favorit cykeln, en gammal Gul postcykel!
Vad kan passa bättre denna helg, turen på ön går på små vägar och det är alltid något nytt att titta på bakom nästa krök eller backe.

Ön är uppdelad i olika skift av mark som tillhörde de olika stamgårdarna från början, dessa smala och delas av, av stenmurar och kan gå tvärs över ön!

Vilket vackert 100 årigt gammalt hantverk.

Mannen i husets favorit fiskeställe, södra delen av ön, på andra sidan vattnet ligger Polen.

Fiskeviken

På förmiddagen blev det storstädning i stugan, så skönt det är när man är klar, lite snabbt Påskpyntat fick det ju också bli!
Ha nu en fortsatt trevlig vecka, nu ska jag fortsätta putsa fönster och hänga upp nya gardiner som ni får se nästa gång!

MVH

Ulrika

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig påsk, och åka till ön var en bra idé. Jättefin natur, så roligt och cykla runt och titta. Och den gula cykeln var fin!
    Ha en skön valborg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Vilket fin Påskskildring från en fin ö. Bilderna verkar representiva och var fina. Blekinges kust och öar är fina.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder, stenmurarna är så vackra och vilken härlig cykeltur på den gamla fina cykeln.
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. ohhh vilka vackra bilder, stenmurar mmmm!
    jag har med en gammal postcykel såååååååå bra ju!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  5. Tack för din snälla kommentar.
    Hoppas din helg är trevlig :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart ställe att fira påsk på. Fint väder hade ni med ser jag. Jo tack, påsken var bra, underbart väder här med och det var härligt att vara ledig några dagar.
    Hoppas er påsk också var bra!
    Önskar dig en trevlig Valborgshelg!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. Åh, så fint det är! Vilken oas!!
    Jag skulle skicka dig Bodil Malmstens bloggadress.
    Här kommer den www.finistere.se
    Kolla in den då och då tycker jag du ska göra...
    Vilket underbart väder det blev idag- suttit med mannen och ätit på Inom bars uteservering!!
    Och så säger de att det är slut nu för ett tag. Gillas inte:(
    Ha det så skönt//annalena

    SvaraRadera