måndag 18 april 2011

Måndagen den 18:e April 2011

Hej på er, ännu längre än sist, men tiden räcker inte till just nu!
I veckan som gick kom ett stort paket till mig på posten, så kul och spännande! Det var två ljuvliga påsk ägg som jag fick av Anette, med bloggen Villa Grönskog, som jag har länkad höger marginalen. De är så fina, jag har beundrat dem på hennes blogg sen innan och blev så glad när jag fick dessa!

Stort TACK Anette!

I lördags blev jag och mannen i huset hämtade för att åka på ett nytt loppis ställe, ett kanon ställe kan jag säga, låg i Bårslöv utanför Helsingborg.
Jag har länge letat efter en soppterrin helst i samma rosa design som mina tallrikar, men detta har varit stört omöjligt. Har sen kommit på att en vit skulle funka bra, då kunde jag använda mina soppskålar med lejon huvud på, och i lördag så stod den bara där i en hylla och den blev min!


Passade perfekt till både servis och skålarna jag hade!


Den är inte så gammal och prislappen satt kvar under, så använd är den nog inte.


Inte blev jag fattig av köpet heller, 50 kronor betydligt mindre än det som stod på lappen under!

Idag är jag ledig, har tagit fram grundfärgen och ska äntligen komma igång med att måla mina stolar, skönt varmt vår väder ute och massor med lökväxter som blommar!
Vi hörs senare och var rädda om er i veckan!

MVH

Ulrika

6 kommentarer:

  1. 50:- för den fina!! det kan man verkligen kalla fynd. Det är jättefint med lejon på porslin, där hade du en himla tur. Och så fina ägg du fått av Anette, supersnyggt med svarta.
    Ha nu en skön påskvecka
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Det var en fin soppterrin du hittade, 50 kr var verkligen ett fynd! Underbara ägg du har fått av Anette! Jag ska försöka hinna pyssla i hop några den här veckan.
    Hoppas du får en underbar påsk!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vilken tur du hade med soppterrinen!
    Systers ägg är superniciga!
    Hoppas du får en fin påskvecka med mycke sol!
    Kram CC

    SvaraRadera
  4. vilken mysig blogg du har!! Tack för titten. Hit återkommer jag :)

    // Jess

    SvaraRadera
  5. Vilket fynd du har hittat! Kul!
    Och grattis till den fina vinsten, läckert och lite ovanligt (vad jag tror) med den svarta färgen.

    Hoppas att du snart får besöka ditt sommarställe också.

    Önskar dig en Glad Påsk!
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Halloj Ulrika!
    Vad roligt att du gillade äggen.
    Och en riktigt fin terrin har du fyndat,ibland har man tur.
    Här är det färdigpysslat,i morgon blir det handling,och lite städning,sen....påsk,härligt!
    Ha det allra bäst.
    Kram Anette

    SvaraRadera