lördag 2 april 2011

Lördagen den 2:e April 2011

Nu är det äntligen första vårmånaden! 

Vilken kväll det var ute igår, var ute och klippte till åtta och man kunde gå i fleece, slippa alla tunga jackor!
Idag är det lite molnigt men hyfsat varmt, + 12 grader vid lunch, det är man inte bortskämd med, bara ut och njuta. Ute växer det så det knakar, lyfte lite på de gamla löven och såg att olika Pioner och Kärleksört börjat att komma upp, får ligga lite i skydd ett tag till, kanske vi har oturen att få lite köld till. Även rosorna har börjat att ge sig till känna att de lever och polen halten av Hassel har ökat, om inte annat kliar Herr Hassel rätt bra i ögonen just nu.





I köket så blommar kvistarna på, de är helt underbara!

 

Det händer inte fort men när väl knopparna spricker, så kommer det skira vackra blommor.

Äntligen är det lite liv i mina Olivträd också, börjar att komma nya blad på det ena och det andra växer, förra året så dog mitt stor det var över 2,5 meter högt och var svårt att vinterförvara och tyvärr så blev det lite kallt i garaget så det ville inte mera, hemskt, det roliga vara att det gav minst en liter Oliver om året, i och för sig visste jag aldrig var jag skulle göra med dem, men häftigt var det att se på trädet.


I kväll blir det lite miljötänk igen, middag till levande ljus och blir det kallt en liten brasa i spisen, men TV får dra sin ström, annars blir det nog uppror i familjen!
Ha en skön dag och helg på er!

MVH

Ulrika


Håller med er andra som säger att bilder och text hoppar, jag hoppas att det inte blir så när inlägget är publicerat!

9 kommentarer:

  1. hej! vackra knoppar och ljus grupp
    Jag gillade det.
    Glad helg.
    Yeyita.

    SvaraRadera
  2. Din text hänger ihop fint, mitt radavstånd drar ut sig jättemycket när jag trycker ut inlägget.
    Så härligt och börja och greja ute, och så varmt som ni har sen. Så vackert med alla ljusen på brickan.
    Ha en skön lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Nej, här hoppar inget, allt är så fint.

    Vad det låter härligt att vara ute i trädgården, vi har snö kvar, så det dröjer ett tag.
    Men vi är ute ändå, för det är varmt och skönt.

    Glömde, det var ju i kväll man skulle släcka ner... vad mysigt ni har det, med alla ljusen.

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Hej Ulrika!
    Oj,har du varit ute och fixat i trädgården,så långt har inte jag kommit än.Hade ju hoppats på massa sol i helgen.....
    Vad roligt att min svarta ljusbricka inspirerade,ja,loppis är bland dom bästa affärerna enligt mej:)
    Son du såg så är äggtillverkning i gång.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Så fint det var med alla ljusen!!!! Själva kom vi iväg till Köpenhamn, trots makens antågande förkylning.... Satt ute och åt Lyx-brunch vid vattnet!! Helt ljuvligt var det! Kom hem mycket trött i benen. Heja VÅREN!!!! Ses i morn/annalena

    SvaraRadera
  6. Oj så vårigt och fint hos er, här har det bara varit regn hela helgen.
    Tråkigt att ditt stora olivträd strök med ifjol. Nu får vi hoppas att dina två övriga träd växer och frodas!
    Själv har jag bara ett pyttelitet olivträd, men skulle vilja ha ett stort, bara jag skulle ha någon plats för övervintringen.

    Trevlig vecka!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt att det börjar bli varmare ute! Så fint med kvistarna från trädgården. Jobbigt med allergi. Det har jag med fast gräs så det kommer lite senare.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  8. Tack så mkt! Vad bra att du kan låna din dotters kamera så slipper du köpa en.
    Synd att de ska vara så dyra.
    Kram Frida

    SvaraRadera