fredag 22 april 2011

Fredagen den 22:e April 2011

Så var det den dagen som jag tyckte vara så lång och tråkig när jag var liten, inget påsk ägg från på Påskafton, vilken längtan det var!
Nu som vuxen tycker jag det är en skön dag, helst i år med sol och värme och man kan bara njuta!
Idag har vi haft lite pyssel, tonårsdöttrarna med pojkvän och bästa kompis fick ihop några häftiga påsk tuppar.


Med lite ståltråd, elefanttråd, fjädrar och en liten lök, blev det detta resultat.

Själva var jag uppe på vinden och rotade fram min äggkopps samling som legat i en kartong länge, där hittade jag flera fina med hönor på så de fick komma ner och i år ska de ätas ägg ur dem och mellan äggen får de stå framme för de är riktigt vackra.


 Ha nu en riktigt skön helg för det ska jag ha!

MVH

Ulrika

6 kommentarer:

  1. Ser ut och vara en fin samling äggkoppar du har, rolig lökhöna också. Och så har du gjort en jättefin header.
    Glad Påsk
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika! dessa påskhönor/tuppar är jättefina. Man behöver inte så många saker för att påskpynta. Fina äggkoppar du har!
    Hoppas du också får en riktig trevlig påsk!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig påsk-tupp, kul när man kan pyssla ihop, fast man har stora barn.
    Vilka loppisfynd, vilken lycka att fynda en soppterrin och så har du skålarna hemma...

    Önskar dej underbara påsk- dagar
    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. En riktigt fin påskhelg till dig också.
    Idag har det varit så underbart väder. Helt otroligt, och imorgon verkar det bli lika härligt faktiskt.
    Visst är det gott?!?!....
    Ha en riktigt bra påskafton nu så hoppas jag att du får ett påskägg också *ler*
    Mia

    SvaraRadera
  5. Så fina gamla äggkoppar. Påminner mig om såna som fanns hos mormor och morfar...
    Charmiga påsktuppar ni pysslat!

    Hoppas att ni får en riktigt skön påsk!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  6. De där tupparna var helt i min smak!!!!!!!!!!!
    Ses i morn:)
    Annalena

    SvaraRadera