lördag 7 maj 2011

Lördagen den 7:de Maj 2011

Hej igen på er, brrr vilken kall vecka vi haft, fått skrapa bilrutorna 3 mornar, det var inte det jag ville ha nu, men som tur väl var har det vänt, solen och våren är här igen. Eller är det sommaren som är tidig, såg idag när jag skulle hänga ut tvätten att syrenen hade börjat att slå ut och det doftade helt ljuvligt när man kom i närheten av den, syren är för mig början på sommaren.


Har ni några favoriter som känns som start skott på sommaren? Jag har liljekonvalj till Morsdag och pioner till skolavslutningen, men jag tror de båda går i blom tidigare i år.
När vi kör till ön nästa gång ska jag plocka liljekonvaljer, finns några specialställen som man håller tyst om, har inte hittat det här i Skåne.


Nej, nu ska det bära av till affären, i kväll blir det grillat med Italienska tillbehör!
Ha en under bar helg på er alla och ta vara på er i solen, den bränner nu!

MVH

Ulrika


8 kommentarer:

  1. Ja visst har det varit kallt den här veckan, vantarna och halsduken har fått åka på igen. Men i dag har vi det också varmare, härligt. Oj har syrenerna redan börjat slå ut hos er, får titta efter om våra har gjort det. En av mina favoritblommor, inklusive pioner och liljekonvalj,
    hoppas du hittar några ute på ön.

    Önskar dig en trevlig helg Ulrika!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Vilket sammanträffande:) , det är faktiskt på Östergatan som jag ska på visning. Tror det är Östergatan 69, intill gamla arbetsförmedlingen på första våningen.
    Centralt och bra, nära till bussarna jag åker buss till jobbet varje dag så det underlättar:).
    Nej det blev ingen lång bloggpaus, men i helgen ska det målas.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sommarvärme här också, känns så skönt efter den kalla veckan. Men syrenerna är bara i knopp här, fast vi är ju lite mera norrut. Låter så gott och grilla, och goda tillbehör.
    Ha en riktigt skön lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Skön helg! Jag har ett par liljekonvaljställen, så häng med nån kväll så ska jag visa i smyg;-) såg idag att det redan knoppas...

    SvaraRadera
  5. Tack för söta kommentaren hos mig:)) Håller med dig att Tjurkö är något alldeles speciellt:))

    Kram på dig...

    kråke

    SvaraRadera
  6. Så tidigt med allt som blommar redan nu.
    Jag har nog många favoriter, som, styvmorsviol, vitsippor, gullviva, jaa listan kan bli lång.
    Såg att man kan äta syrenblommorna, de var på en tårta, det var vackert, jag ska prova när de blommar hos mej.
    Tack för tippset, om flaskorna, de kommer nu att sättas ut även hos mej.

    Hoppas solen skiner på dej
    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Hej Ulrika!
    Låter bättre med balkong mot innergården. Men det dyker nog upp ngt annat snart. Har du haft problem med blogger?
    Alla kommentarerna i mitt senaste inlägg bara försvann:(
    Hoppas du får en trevlig helg vännen!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  8. Tittar in och önskar dig en riktigt skön helg, hoppas ni har soligt och fint.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera