söndag 20 februari 2011

Söndagen den 20:e Februari 2011

BRRRrr så kallt det var här nere i den södra regionerna idag, åtta på morgonen hade vi -12 grader, snabbt upp och sticka fyr i en brasa så man får lite go värme.
Efter en vecka med mycket sjuka i familjen och massor på jobben är vi igen på banan.
Helgen har varit underbar med vårsol, tills man tittar ut genom sina fönster som det känns som man inte kan se igen på vissa ställen, men -12 känns lite kallt att puts dem i!


Blev lite gjort i vårt sovrum i stället, har ett linneskåp i mörk ek, som jag nu har bestämt mig för att det ska bli vitt. Har länge tyckt att det är synd, men jag trivs inte med det så nu blir det fram med grundfärg och pensel.


Jag har en förkärlek för Madonna och Jesus saker, Jesus måste ju nästan varit vår första manliga fotomodell?
Eller vad tror ni?

 
Min omgivning tycker detta är mycket komiskt, då jag nog är den minst religiösa de känner! Jag tycker det är kanon att få gå och titta i kyrkor, vilken arkitektur och vilka vackra föremål där finns!


I bland kan man göra "annorlunda" fynd på Tradera???
För något år sedan la jag ut denna tavla till försäljning, men köparen betalade aldrig och det är jag glad för, nu hänger det i sovrummet!
Fin svart ram och klar bild, stor är den också säker 40 cm X 75 cm.
Tack du som inte betalade!


Tillsist, 15 åriga dottern spelar med i Åstorp HFs damlag och tyckte detta vara så häftigt när vi kom ner till Trelleborg i fredagskväll för match, stora skyltar när man körde in i stan!
Seger blev det mot Stavsten, även om det satt hårt inne!

Ha en bra Söndag och en bra början på nästa vecka!

MVH

Ulrika

8 kommentarer:

  1. Hej Ulrika

    Det är skönt, nu börjar det bli varmare även hos oss.
    Jag har inga madonnor, men, en jesusbild, bara en, går inte i kyrkor... men ändå tror jag, det blev helt tvärt om för mej.
    Men ska nog skaffa mej en madonna, de är ju faktiskt fina.

    Hoppas ni nu är på benen, önskar dej en underbar vecka.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Är det skåpet som skymtar i spegeln, det kommer bli jättefint vitt. Vi har målat ett stort gammalt skåp vitt, det har jag aldrig ångrat. Jag gillar också madonnor och jesusfigurer, fin tavla du hade.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad coolt för dottern. Ja du måste kika in till Christa och Pia. De gör så mycket fint.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Visst är det kul att måla - det gör att möblerna känns som nya! Jag har en byrå härhemma som inte är så gammal (två år.........hahaha) men den ska jag också måla vit. Allt man gör och har behöver ju inte vara gammalt för att man ska tycke om det!

    Nu är resultatet av de sex delarna upplagt på bloggen.....!!

    Ses imorgon! //

    SvaraRadera
  5. Visst kan man få idéer om tron, men madonner är ju faktiskt tjusiga o gulliga så det är väl tufft o samla. Herrfotomodellen i sin vita särk är inte illa han heller. Jag har samlat mycket i mina dar- nu får jag snart göra en loppis på gammalt --skrövs- säjer gubben. Får se när jag kan få lust att avvara ngt???
    Har förresten ett barnbarn som spelar med i Vinslövs Handb.damlag vi brukar va på matcherna där. Skulle du vara här med ngn gång så får du mejla att du är här
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  6. Hej Ulrika! Tack för din gulliga kommentar! Kul att du vill följa min nya blogg. Vilken fin blogg du har,kul att jag hittade hit. Jag kommer tillbaka igen!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. Hej.
    Vad kul att du hittade till min blogg och lämnade ett litet avtryck där! Då hittade jag ju nämligen hit, till din fina blogg! :)
    Kul att du gillade receptet!
    Ha en fin kväll.
    Kram Åse

    SvaraRadera
  8. Äntligen börjar vi få lite värme här uppe också :-)

    Vilka vackra ting - Jesusfigurer verkar vara svåra att få tag på.

    Kram Maud

    SvaraRadera