onsdag 23 februari 2011

Onsdagen den 23:e Februari 2011

Ja då var det onsdag igen och lika kallt ute, igår fick vi snö, inte mycke men lite och nu när jag körde hem från jobbet började det falla stora vackra flingor igen.
Vår gamla katt han börjar bli lite senil och tycker att fyra på morgonen är lagom tid att stiga upp och äta frukost, om man inte vaknar står han till slut över ansiktet på en och ylar, så det är bara att stiga upp och servera lite kattmat och nytt vatten, tittade av misstag på termometern då, minus 12 grader, var är våren ?.
Det blir att sitta inne och njuta av stearin ljusen lite till.


En runda till blomsteraffären piggar också upp lite, massor med fröer har det kommit så nu kan man börja planera för sommaren.
Jag bläddrar även i nya numret av Allers Trädgård och tittar på mina rosor som blev så fina på bild.
De fick illustrera en fråga på frågesidorna om gödsling av rosor.
Endast hästgödsel hos mig på rosorna.


Inne händer det inte så mycket just nu, väntar på att kylan ska släppa så vi kan få vårt nya vattenrenings system installerat så badrummet blir klart, vad jag längtar efter mitt badkar, det står där så fint på sina lejontassar och väntar nog på mig också!

Ha en fortsatt bra vecka!

MVH

Ulrika


7 kommentarer:

  1. Har Du en bild i ALlers?? Det är STORT!!!!!! Måste jag kolla in!

    Ja, visst är det kallt? Har precis, utanpå min stora kofta,dragit på mig mannens stora fleecetröja, brrrrrrrr.

    Du, vilken fint skrin Du har överst på sidan - har Du gjort det själv?

    Ha det bra! //

    SvaraRadera
  2. Så kul att en bild på dina fina rosor är med i Allers! Ja hästgödsel använder vi också, då det går att få tag på 'äkta vara'.

    Ojsan, inte så kul med väckning tidigt på morgonen, hoppas ni kan somna om då både du och din lilla kompis!

    Ja här är det kallt också, men nästa vecka ska det visst bli plusgrader igen så det håller jag tummarna för.

    Precis som du piggar jag upp mig med en tur till blomsteraffären. I väntan på att de egna blommorna sa börja kika upp i rabatterna...

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika!
    Grattis till bild i Allers.
    Oj,vilken morgontidig katt du har,men vad du är snäll som går upp och matar.Jag hade nog lagt kudden över huvudet;)
    Blomsteraffären är verkligen min favvoaffär.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jättekul, jag ska kolla i Allers trädgård på din rosbild. Vintern håller kvar sitt järngrepp här också, minus 26 imorse!! Nu tycker jag vi behöver en lång varm vår, och det jättesnart.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Ja, fy sjutton vad kallt det har varit i vinter. Jag längtar så efter våren nu. Men jag blev riktigt varm inombords när jag läste att dina rosor var med i Allers. Så roligt :) :)
    Ha en riktigt fin helg!
    Mia

    SvaraRadera
  6. Hej Ulrika!
    Ja den här vintern har varit kall, hoppas våren snart är på väg. Änglalund ligger mitt emot stadsparken i Ängelholm. Om du vet var den ligger? Butiken ligger på samma sida som Parkskolan, En gammal tegelbyggnad med parkering utanför. Hoppas du hittar! Det är absolut värt ett besök. Åh ett badkar med lejontassar drömmer jag om. Grattis till tidningsartikeln i Allers, var det senaste numret som dina rosor var med i? Ska kolla upp det på jobbet vi har den tidningen där.
    Går det bra om jag länkar till dig förresten?
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. Hej igen!
    Jo det stämmer, både telegrafen och Konfektasken ligger mitt över. De finns båda kvar. Då länkar jag till dig, tack för att du länkar till mig!
    Kram Frida

    SvaraRadera