tisdag 1 mars 2011

Tisdagen den 1:a Mars 2011

Ny månad igen och våren på väg sägs det, kan det bli bättre, jo om de här eländiga förkylningarna vill ge med sig, känns extra segt i år, både i hals och näsa.
I helgen var solen framme och fönsterna gick knappt att se ut igenom, så det blev en runda med trasa och vatten hink, blev så nöjd med mig själv!
Snart går det till påsk också, har sett så många göra fina ägg, tror det får bli en ny pyssel dag med lite ägg målning. 
Det blir ett kort inlägg idag håller på med lite forskning angående en av mina favoritrosor som jag hoppas att jag fått alla bilder till snart.

Fick bli lite nya blommor på insidan också!

Ha en bra fortsatt vecka!

MVH

Ulrika

5 kommentarer:

  1. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Vilket elände med förkylningarna som inte vill släppa, utan bärjar om, och om igen... vad man blir less.

    Vist är det härliga dagar, och nu känner man riktigt för att börja planera för trädgården, vad ska man göra i år. Har tänkt att mura en stenmur med ingjuten grill... blir det något, kommer det på bloggen.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Härligt med nyputsade fönster! Så fint med pärlhyacinterna i glasskålarna!
    Hoppas förkylningarna släpper snart.
    Tänkte också göra några påskägg till påsk, det är alltid kul.
    Ha det bra!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Jag har förträngt att fönstren behöver putsas, gör det när det blir varmare. Eller så sätter jag maken på det... Dags och börja tänka på lite påskpyssel, några nya ägg vill man ju ha.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Fint du har det!
    Ja förkylningar är ju inte roligt - hoppas de går över snart!

    Kram CC

    SvaraRadera
  5. Så duktig du är som tvättat fönster redan. Det är något som jag brukar dra ut på i det längsta...
    Ja, några nya ägg borde man nog fixa till, man får alltid ny inspiration då man ser ägg som nån annan gjort.

    Ha en fin fortsättning på helgen! Förhoppningsvis ger förkylningen med sig.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera