onsdag 23 mars 2011

Onsdagen den 23:e Mars 2011

Så långt det var sen jag skrev sist, men det har varit mycket jobb på annan ort och skolbesök i Göteborg med yngsta dottern.
Våren är nu kommen här nere i Skåne, det är så ljuvligt väder ute, helst om man hittar en hörna i lä, då värmer det på gott. Har inte kommit igång riktigt ute men har tittat på vad jag skall göras och klippt lite grenar, i helgen blir det gödselsamling i ena hagen så rosorna får sitt.


Känns så nära sommaren när man kan ta in lite grenar som spricker ut i skira blad och blommor!
I växthuset hittade jag en zinkspann med tulpanlökar som var på väg upp, hade helt glömt av att jag satte dem i höstas, ni ska få se, kameran får följa med ut till helgen.


Tyvärr så blev det inget längre flanerande i Göteborg, endast ett kort besök på Frölunda Torg, jag hittade en liten söt järn tupp, medan de yngre hittade massor! Jag tycker det är så tråkigt att gå i kläders affärer ibland, kanske till och med för det mesta, men älskar antikaffärer, pilleri affärer och allt som säljer inredning.


Denna söta Madonna har jag i mitt köksfönster, kan vila ögonen på henne när jag står och diskar och filosoferar!

Ha nu en bra fortsatt vecka!

MVH

Ulrika

11 kommentarer:

  1. Vilken jättefin madonna som vakar över ditt kök. Och tuppen är jättefin också, roligt och kolla runt lite i Göteborg.
    Ha en skön vårvecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej! :o)

    Tack snälla Du för besöket och kommentaren inne hos mej. Alltid jättekul med nya besökare.

    På det sättet hittade jag ju också hit till din vackra blogg. Här hittade jag så mycket fint och tilltalande.

    Ha det gott!

    Monika

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika!
    Hoppas att du hade några trevliga dagar i Värnamo.
    Jag fick också en smärre chock,när det kom så mycket snö i torsdags,när vi precis hade fått vår.
    En tur i Göteborg har du haft också,det var länge sedan jag var där.Söt lite tupp du hittade.
    Har inhandlat ägg nu,så jag ska börja på en ny äggomgång.Kommer så småningom.
    Må så gott
    Kram anette

    SvaraRadera
  4. Jaa, vist är det kul att gå på antikaffärer och loppisar. Hos oss är även återvinningen en riktig fyndplats.
    Så fin din madonna är... jag har ingen, måste skaffa mej en.

    Kramar Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. Pilleriaffärer, det var ett bra ord ;). Oj, så vacker madonna, och tuppen är riktigt charmig.
    Vet du, jag har också varit i Skåne på arbetsresa i början av denna vecka, kanske jag t om varit i dina hemtrakter? Jag var bl a i Kristianstad, som var en trevlig stad. Där var det vår, men här hemma är det fortfarande snö och minusgrader om nätterna.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  6. Hej Ulrika!
    Visst är det fint att ta in kvistar. Låter trevligt med ett Göteborgsbesök. Fin tupp du har hittat. Hoppas våren kommer i gång på riktigt. Men som du skriver, det är skönt där det är lä.
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. Hej Ulrika!
    Hoppas att du njutit lika mycket av våren som jag har gjort idag! gick säkert 1 mil innan jag fick min pizza..... gick först upp till polishuset och fixade nytt pass, sen till oj och köpte bröd sen genom hela stan hem igen....tog ett glas rödvin så nu skulle jag kunna somna, men nu är det tvättstugan som gäller! Det är bara att kämpa på!!!!
    kram

    SvaraRadera
  8. Önskar dej en trevlig helg också med mycke sol och vila!
    Kram CC

    SvaraRadera
  9. Hej Ulrika!
    Tittar bara in och önskar dej en trevlig fortsättning på helgen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Hej igen!
    Vi övernattade endast i Kristianstad, men vi promenerade genom stan på kvällen då vi var och åt. Oj vilka underbara små affärer som fanns där! Där skulle jag väldigt gärna ha stannat och shoppat! Såna gammaldags gågator med mysiga butiker är mycket mer spännande än stora köpcentra tycker jag!

    Jag visste inte att du haft egen gårdsbutik heller. Blev konkurrensen för stor eller var det någon annan orsak till att du slutade?

    SvaraRadera
  11. Hej Ulrika!
    Fick ju aldrig chans att säga god helg till dig, så då gör jag det nu i stället: GLAD o go helg ska Du ha!!!//Annalena
    PS nu blir det vår, jag lovar....DS

    SvaraRadera