söndag 13 mars 2011

Söndagen den 13:e Mars 2011

Söndag igen, säkert sport på TV så man kan ligga och lata framför burken hela dagen!
Vädret är trist, lite värme har kommit men med den regnet, men de som vet säger att det behövs och så är det säkert.
Igår blev det en sväng till Ystad, vilken underbar stad det är, måste vara en av de bästa i Skåne, man kan köra och promenera omkring i evigheter och bara hitta små mysiga ställen, har ni inte varit där rekommenderar jag en helg där. 


Lite loppis fynd sen förra helgen, mycke roligt för knappt inga pengar, jag har länge letat efter ett litet fat som man kan sätta vatten flaskan på när man dukar och plötsligt hittade jag det för en ynka femma!


Det blev även en såsskål, denna modell är en Karlskrona Porslin modell Göta, dessa delar passar perfekt till IKEAs modell arv eller vad den heter.


Sist men inte minst en handbroderad liten duk med rosor på, perfekt hos mig!


Favorit tallrikar!
Har nu en fortsatt bra vecka, för mig blir det jobb i Värnamo hela veckan, vet ni något roligt som händer där kan ni väll ge lite tips, om det finns någon liten mysig affär eller fik!

Sist men inte minst, Gud vad jag längtar det det ser ut så här ute!



MVH

Ulrika

5 kommentarer:

  1. Det var fina loppisfynd, ibland har man sån tur och hittar bra saker. Jag har varit i Ystad en gång, hade en väninna i Såne. Men nu har hon flyttat till Turkiet. Om jag blundar kan jag se vår gräsmatta så grön, i verkligheten är den vit. Vi har jättemycket snö kvar.
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Fina loppisfynd du visar, gillar såssnipan. Fatet är inte köpt på Änglalund det har jag köpt på flowers & potts i Ängelholm, också väl värt ett besök. Ystad är en underbar stad. Brukar åka dit på sommaren men förra sommaren blev det inte av så får se till att det blir av i sommar.
    Hoppas du får en trevlig vecka!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Tack, vad roligt att du hittade in till mig=) Vilka fina loppisfynd du hittat, jag gillade det lilla silverfatet till vattenflaskan. Du visar många vackra bilder på din blogg. Takkronan med alla olika prismor är en verkligt fin idé.

    Önskar dig en fin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad trevligt,då är du lite i mina trakter.Hoppas du hittar nåt trevligt ställe att besöka.
    Riktigt fina loppisfynd du gjort,ibland har man lite tur.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vill bara titta in och önska dig en trevlig helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera