måndag 13 september 2010

Måndagen den 13:de september 2010

Ja, en del känner en väl och jag älskar att göra paj, men det blir ingen paj, kanske vid ett annat tillfälle, bären är ju plockade.

Idag är det bullar som gäller, tyvärr så kan jag inte sända över doften av kanel och vanilj, det luktar så gott!

Döttrarna tyckte att det var länge sen vi hade en riktig bullfika, så en morgon i helgen åkte assistenten fram och bullbaket började. Jag vill ha massor med malen kardemumma i och det luktar så gott, sen kan det gärna vara lite ”döbakt” i mitten, min farmor gjorde perfekta vetelevrar som var lagom ”kladdiga” i mitten. Hon viste precis när man skulle ta ut dem lite för tidigt. Fast mina duger också.

Precis från ugnen

Några timmar  senare kunde vi alla njuta av kanel och vanilj bullar, tror någon lyckades få i sig fyra, det blev denna gång rekord, bullarna är rätt stora. Själv är jag mätt på en, men efter en timme kan det slinka ner en till.
 


Tur man har några i frysen kvar!

Finns det något godare än en nybakad, ugnsvarm bulle och en kopp kaffe……..jo, tydligen för alla andra före drog mjölk till, så det kanske är bättre…….vill inte välja bort mitt kaffe, men jag har ju mjölk i det!




Vi syns senare i veckan!
Hoppas att ni också får en trevlig fika stund!

Mvh Ulrika

1 kommentar:

  1. GUUUUUUUD vad sugen jag blir!!!! men det rimmar rätt illa med min lilla GI-diet just nu... Men jag äter med ögonen ;) Kram!

    SvaraRadera