lördag 4 september 2010

Mitt första inlägg.

Lite pirrigt att skriva sitt första inlägg och svårt att välja om vad jag ska börja med.


Har bestämt mig för att börja ute, med min favorit ros av dem alla.

                                    GHISLAINE DE FELIGONDE


Denna ros har jag två exemplar ut av, en som är tretton år och en som är tre år.


Min tretton åriga är en prakt i trädgården, sträcker sina blomfyllda grenar upp emot 2,5 meter i luften. Den blommar i stora klasar med upp till femton rosor i varje klase. Om kvällarna doftar den ljuvligt, helst när det är lite fuktigt i luften.
Rosen är en remonterade buskros som även går att ha som klätterros, blommar rikligast under sommaren följt av sprida blomklasar hela hösten, när snön lägger sig kan även en frysen ros sticka fram. Rosen härstammar från Rosa Multiflora.
 
                                                                    Innan midsommar.
 
                                                                        Mitten utav Juli.
 
 
Vi hörs en annan dag
Mvh. Ulrika.

6 kommentarer:

  1. Ditt första inlägg är kanon och jag ser fram emot många,många fler!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Såklart att Du ska ha en hemsida - och den blev jättefin! Rosen är underbar, önskar jag kunde sköta en ros utan att den fick diverse sjukdomar....

    Ser framemot fler inlägg och ljuvliga bilder!

    Trevlig helg ! // Ingela

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Blir jättefint! Ha en bra vecka, kram Sarah

    SvaraRadera
  4. Trevligt med bloggande släktingar! Fint! Ser fram emot många fina o inspirerande bilder! Kram Lovisa

    SvaraRadera
  5. Va kul med blogg, jättefin! Rosen är underbar, det har den alltid varit! Ska bli spännande att följa dina inlägg. Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Ulrika
    Kul med din blogg. Önskar att jag hade nåt intressant att berätta om, men nej tyvärr....
    Mamma hälsar! Kram Tina

    SvaraRadera