fredag 14 januari 2011

Fredagen 14:e Januari 2011

Igår var det Knut och Julen skulle varit ut! Men detta han jag inte, har svårt för att släppa stjärnorna i fönstren, det ger så härligt ljus, men i helgen åker de ner! Nu vill man ha in ljuset igen, skönt nog fick vi ny snö inatt så det blev ljust ute igen, vet att inte alla håller med mig men jag njuter av snön!
Hänger upp lite speglar i fönsterna som skickar lite ljusstrålar in i rummen! 


Skönt att det är helg igen, hoppas att ni får en skön helg och ta det lugnt!

MVH

Ulrika

PS!
Jag var hos goda vänner på kvällen och i deras källare hittade jag en guldgruva, de hade fått massor av hyacintlökar att plantera ut och de stod i blom, frun i huset ville inte ha blommorna, jag fick klippa bort alla blommorna, så nu har jag massor med snitt hyacinter i hela huset, det luktar så gott!
DS!


3 kommentarer:

  1. Gomorron
    Visst blir det lite mörkt när man tagit ner alla stjärnor, men samtidigt känns det skönt. Idag ska jag flytta runt lite saker i vardagsrummet för och piffa upp lite. Här har det också börjat snöa.
    Ha en mysig och bra helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika!
    Lite tomt blir det allt när stjärnor och ljusstakar åker bort.Här får jag nog införskaffa ett par nya fönsterlampor.
    Har satt fram mina nya fina ljuslyktor från dej,det blev så mysigt.har fotat också och visar på måndag,tror jag.
    Vilken tur du hade med alla hyacinter.Bl.dom ljuvligaste blommor som finns.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hm, det var visst ett inlägg som inte handlade om min källare...men tack vare dig fick jag in lite ljuvlig vårkänsla i det ljuvliga ljusfatet som nu tronar mitt på bordet! Tack för det, och tack för en mysig kväll! Kram Sarah

    SvaraRadera