tisdag 18 januari 2011

Tisdagen den 18:de Januari 2011

Vilket väder det är, vatten både högt och lågt, känns som vi bor väldigt sjö nära just nu, även om det normalt är långt till närmaste sjö. Hästhagen är som ett mindre hav, de stora fyrfotade vännerna har bara en liten yta att röra sig på, men jag hoppas det blir storm i natt så allt vatten blåser bort. 
De ljusa vinter vita kvällarna är ett minne blott nu, igår kväll fick man treva sig genom mörker och dimma för att kvälls fodra, våga man hoppas på mer snö!
Känns som energin inne börjar att komma tillbaka, i helgen fick jag ordning på lite av mitt pressglas, ännu en sak som jag är lite samlar tokig i!





Det bästa är om man har mycket för då kan man byta lite då och då, när man känner för det, även blanda gammalt och nytt!
 Jag använder det en hel del, roligare att servera kakor och dylikt på fina fat, perfekt med skålar med lock på "gottebordet", eller att samla fina saker i.
Här i mitten hamnade även min fina ängel.


Nu när julen är borta från alla fönster får man ju hitta på lite nytt där med, men allt hinns inte på en helg, det är ju handboll på TV också Heja Sverige!



MVH

Ulrika

2 kommentarer:

  1. Vilken fin samling du har av pressglas, och ängeln är jättefin också. Tavlan var så härlig bakom allt glas, jättefint och samla allt pressglas på ett ställe.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken härlig samling av pressglas! Å visst ska man använda sina gamla skatter, då får man ju njuta av dem ofta.

    Här är det snö så långt ögat når...

    Ha en fin helg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera