söndag 23 januari 2011

Söndagen den 23:e Januari 2011

Så var snart veckan till ända igen, kallt ute igen och naturlig skridskois utanför knuten.
Igår han vi med den första fikan med fastlagsbulle (semlor, hetvägg), så gott. Som tur blev det en över så idag blir det en specialare till förmiddags fikat, semla i djuptallrik lite kanel på och sen slår man på varm mjölk och låter detta dra sig lite, äter den sedan med sked.... låter konstigt men det är kanon gott!





I kväll blir det handboll igen Sverige mot Kroatien! Äntligen får man se en riktig boll konstnär på plan, Ivano Balic, tyvärr spelar han ju inte i Sverige. 
Nej detta är ju en långhårig Kroatisk buse på plan, men vilka mål han gör!



 Annars händer det inte så mycket, jag har massor av hyacinter över allt, har fått ännu mera, många rosa så det känns lite vårlikt här inne, rosa köper jag annars aldrig känns lite fel i December men hel rätt i Januari!


Hej då på er, så ses vi nästa vecka!

MVH

Ulrika

2 kommentarer:

  1. Hyacinter är ju egentligen vårblommor, håller med dig rosa känns helt rätt nu. Så fort dom dyker upp här ska jag köpa, är min favorit både till jul och påsk. Här är det maken som kollar på handboll, men han har desto bättre koll.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika!
    Semlor i varm mjölk,åh vad sugen jag blir,det är såå gott.
    Spännande handboll i kväll.Det är nog den mest spännande sport som finns ,att titta på.
    Ha en finfin vecka.
    Kram Anette

    SvaraRadera