söndag 30 januari 2011

Söndagen den 30:e Januari 2011

Jag kan verkligen rekommendera detta med att stryka på bilder, enkelt och snabbt resultat. Där emot fanns det olika kvalité på trycken, hade något som jag köpt sen innan och i jämförelse med de som kom från Villa Solnäs var de urdåliga, blev ingen yta eller vad man ska säga!
Vi han och få ihop lite att hänga på vägen och något kuddfodral, tyvärr han jag inte fotografera detta innan Sarah åkte hem, ni får nöja er med en del av mina alster.

 
Vi använde oss av markisväv och öljetter !



Vi han med en liten runda på loppis innan, där hittade jag en Jesus figur som fick följa med hem!

 
Den var lite grön färgad på några små ställen men fin ändå!
Hörde av någon att dessa statyer ser ut så här av misstag, när originalet skulle göras av en gipsgjutare så var ärmarna rakt utsträckta och huvudet upprätt med blicken framåt/uppåt, men en av gjutarens elever glömde att stänga dörren in till mästerverket på kvällen, gips är ju väldigt känsligt och skall torka under särskilda omständigheter. Så när gjutaren kom morgonen efter, hade armarna och huvudet fallit ner och i den ställningen blev statyn, har jag inte fel för mig så finns originalet i en kyrka i Köpenhamn!


Ha nu en bra söndag på er !

MVH

Ulrika

5 kommentarer:

  1. Det är en jättevacker jesusstaty du hittade, intressant att du visste historien om armarna.
    Superfina bilder ni har använt, så dekorativa och hänga upp. Låter kul med en pysseldag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att du blev så nöjd med bilderna! Kan passa på att nämna att det Alltid är Fri Frakt på alla transferbilder i nätbutiken! Ha nu en bra vecka! Hälsar Monica ( Villa Solnäs )

    SvaraRadera
  3. Trevligt att du vill vara med i min utlottning, önskar dej lycka till!

    Vilken berättelse med statyns armar och huvud...
    Kule att se ditt pyssel, är själv en pysselmänniska.
    Jag har en till blogg, med allt möjligt...
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  4. Intressant historia med statyetten!
    Jättefina saker har du gjort med strykbilder också. Det är sant att det är stor skillnad på olika bilder. Oftast märker man då man tvättat textilierna om kvaliteten var bra eller dålig...

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  5. Hej Ulrika, skulle precis till att stänga ner datorn och gå och lägga mig nu. Så såg jag din kommentar och den gjorde mig så glad.
    Tänk att du hade ett inlägg om en Jesus-statyett du också. Ja, jag hittade min på auktion i somras och då var den så gräll i färgerna. Men, nu är den lite mer stillsam i sin approach.
    Önskar dig en fin helg!
    Mia

    SvaraRadera