tisdag 9 november 2010

Tisdagen den 9e November 2010

Hu, så kallt det är nu igen ute och blåser gör det igen, tur man kan vara inne och njuta av alla tidningar som kommer med Jul inspiration, jag älskar julen som många vet, helst tiden innan när man kan pyssla och planera och fundera på julklappar. Sen brukar det komma några stressiga dagar då det ska köpas julklappar till de som inte var så lätta att planera till, några saker man glömde skriva in i kalendern. Där efter runt klockan fem på kvällen Lille Jul är det lugnt och mysigt igen. Utav de tidningar jag har läst hittills kan jag rekommendera överst i högen under, Jeanne d Àrc Living Jul, räcker med att titta och njuta så kommer julstämningen över en. 

 
Jag har även fyndat på Tradera förra veckan som kom igår, en underbar tekanna Asiatic, helt underbar färg och lika fina att ha i hyllan som att servera te i. Det hamnade en liten vit hyacint i den, jag tycker det är den bästa blomman på vintern, tycker de är helt underbara i knopp och sen när de slår ut så luktar de så gott. Jag vågar inte räkna efter hur många jag köper mellan november och februari, men det kan aldrig bli för många.


Ha nu en fortsatt bra vecka och ta det lugnt om ni får snö, njut och gå ut och gör några snö änglar det är bra för hjärta och själ. Vi syns senare i veckan!

MVH
Ulrika



3 kommentarer:

  1. Hej Ulrika!
    Välkommen till bloggvärlden.
    Ser att du älskar julen,här har du en till:)
    Älskar att läsa julmagasin och bli inspirerad.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tékanna å så mysigt med hyacinten i. I vår lilla stad säljer man nog inga hyacinter än, men så snart de finns i blombutiken så köper jag också hem!

    Ja, Jeannes magazine är härligt, fullt av ljuvlig julinspiration!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kanna du hittat, Tradera är bra, där kan man göra toppenfina fynd. Hyacint är min favorit under jul också.
    Roligt att du är med i min utlottning, vilken fin länk du gjort.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera