söndag 28 november 2010

Söndagen den 28:e November 2010

Första Advent!
Idag var jag uppe tidigt och tände ljuset och tittade på snön ute, trodde knappt inte att det var sant, tror inte vi har haft snö så här tidigt på 10 år om inte längre. Jag var lite flitig hemma igår hann med de flesta fönster, blir ju några på ett hus som är 26 meter långt, dock är inte fönsterna så stora, så jag blev så glad att jag hittade en lagom stor stjärna förra helgen när vi var hos Lovisa på Landet. Den hamnade i fönstret bakom soffan vid Teven.


Idag var det dags för handbolls match igen, bussen avgick från Åstorp på morgonen och det bar i väg till Eksjö, upp gick det snabbt så vi han med en runda i stan och gå på deras Julskyltningen, tyvärr hade jag lämnat kameran i sporthallen så jag kan inte visa hur stämnings fullt där var, kändes som om Kajsa Kavat skulle dyka upp i något av stånden, det var riktigt Astrid Lindgren likt. Givetvis handlade jag lite brända mandlar som slank ner på vägen hem,  behövdes då , det var mörkt och snöigt och tog längre tid, tyvärr så förlorade tjejerna, men de gjorde bra i från sig!


Så skönt det var att komma hem och bara njuta, tända en eld i spisen och titta ut och se att det kommer ännu mera snö! Hoppas att det nu håller sig kallt länge så det får ligga kvar och lysa upp de mörka kvällarna.
Ha en bra vecka så hörs vi!
MVH
Ulrika

2 kommentarer:

  1. Ser att du har öppen spis vid matplatsen, så jättemysigt. Och så fin trälåda du har till adventsljusen. Ser ut och vara fin adventsstämning hos dig.
    Ha det gott
    varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Matplatsen ser jättemysig ut!
    Stjärnan i fönstret är väldigt vacker den också! Jag köpte också brända mandlar då vi var på julöppning i vår lilla stad ;).

    Kram, Nicole

    SvaraRadera