måndag 13 december 2010

Måndagen den 13:e December

Då i vårt mörka hus.......
Vilken Lucia morgon, -10 grader och ingen snö, så fort det gick när snön försvann, nu har vi bara halka och en halv bandybana i hästhagen. Bara nu det inte stämmer om Anders Braska ska Julen slaskar, jag vill ha snö igen!
Ikväll hoppas jag det blir lite julstämning, äldsta dottern ska ha Lucia konsert i Lund och det brukar vara stämningsfullt och vackert.
Nu börjar Julen smyga sig på här hemma, en liten vila i köks renoveringen, slipning och målning av golv får bli till efter Jul.


Veckorna går så snabbt nu, jag bara längtar till Julafton, och Juldagen då man bara kan göra ingenting, läsa, spela spel och bara njuta.
I helgen har vi hunnit med lite handboll också, SM steg 3 för Flickor A och det gick jätte bra tjejerna är vidare till steg 4, av 5 steg. Då blir man så stolt som mamma!


Ha nu en bra vecka på er alla, och jag kan se att ni är några som läser om ni vill får ni gärna skriva en kommentar.

MVH

Ulrika

5 kommentarer:

  1. Gomorron
    Så fina goa hästar du har, lite kul att en gillar vinter och inte den andra. Här ligger snön kvar, du kan få av oss. Men jag håller med dig, är det kallt kan det lika gärna vara snö.
    Och så fin hissgardin du har över skänken.
    Ha en bra decembervecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Slaskväder vill vi då inte ha till jul. Här talas det om allt från plusgrader till -30, så julvädret kan bli precis hur som helst!
    Bäst är det ju med några minusgrader och snö!
    Härlig bild från köket, jag förstår att ni väntar på att renoveringen ska bli klar!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  3. Hallå! Här ligger snön på taken.... och fler än tomten är vaken!!!!! ;) Hela vår väg hemma hade funkat bra till isracing... Nästa gång jag ska byta bill så ska jag ha 4-hjulsdriven!!!!!! Om jag har glömt bort det när det är dags så påminn mig gärna och mornar med spaden i högsta tag hackandes för att få lite grepp med däcken... kram o hälsa dina duktiga döttrar o sambo! ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Du
    Här ligger det vita helvetet kvar i kallt dom satan e det oxå
    Längtar till våren!!
    Maria Sjövik

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Här är mycket snö nu,och jag gillar det faktiskt(för det mesta)
    En vecka kvar till julafton nu,ska bli härligt med lite julvila och mys.
    Ha en finfin fjärde adventshelg
    Kram Anette

    SvaraRadera